"La competència general d'aquest títol consisteix a programar, organitzar i avaluar les intervencions d'integració social aplicant estratègies i tècniques específiques, promovent l'equitat, igualtat d'oportunitats i inclusió, actuant en tot moment amb una actitud de respecte cap a les persones destinatàries i garantint la creació d'entorns segurs tant per a les persones destinatàries com per al professional amb la finalitat de millorar la seva situació personal, familiar i/o social"
a) Interpretar informació seleccionant les estratègies i recursos pertinents per a
elaborar projectes d'integració social adequats a la persona destinatària, el context i el
marc legal vigent i que incorporin la perspectiva de gènere, així com la defensa dels
drets de les víctimes de violència de gènere i de les seves filles i fills.
d) Seleccionar recursos i estratègies metodològiques, interpretant les normatives relatives a requisits tècnics i instal·lacions, per a programar activitats d'integració social.
f) Identificar les necessitats d'atenció física de les persones usuàries, relacionant-les en el seu cas amb les ajudes tècniques disponibles, per a dissenyar, supervisar i avaluar activitats que donin resposta a aquestes.
h) Seleccionar estratègies metodològiques i pautes d'actuació, identificant els recursos necessaris per a organitzar, dur a terme i avaluar activitats de suport psicosocial.
j) Seleccionar estratègies metodològiques i d'avaluació, aplicant els criteris establerts per l'equip interdisciplinari per a dissenyar i dur a terme activitats d'intervenció socioeducativa.
ñ) Seleccionar tècniques i instruments d'avaluació, analitzant els criteris i indicadors de qualitat establerts en la programació per a realitzar el control, seguiment i retroalimentació de la intervenció.
o) Analitzar les habilitats socials requerides en l'entorn professional, identificant els factors influents per a mantenir relacions fluides amb les persones implicades en la intervenció i superar els possibles conflictes.
q) Desenvolupar la creativitat i l'esperit d'innovació per a respondre als reptes que es presenten en els processos i en l'organització del treball i de la vida personal.
Comunicació lingüística
Competència matemàtica
Coneixement i la interacció amb el món físic
Informàtica
Social i ciutadana
Cultural i artística
Aprendre a aprendre
Autonomia i iniciativa personal
Equips d'oreintació i suport a l'aprenentatge
CAIB 2023
Revisa una segona vegada... Hi trobaràs el sentit!
En relación amb la visualització del vídeo Empathy vs. Sympathy...
L'observació del fet d'aula és una pràctica que s'utilitza tant en la formació del professorat com en la recerca sobre contextos específics d'aprenentatge.
Consisteix a registrar sistemàtica i objectivament el que succeeix a l'aula per a poder estudiar-ho i interpretar-ho posteriorment, amb un objectiu de comprovació, millora i/o innovació.
Per evitar modificar l'entorn observat, l'observador/a ha de procurar recollir la informació de la manera menys disruptiva possible (cal recordar que els teclats són sorollosos, tal vegada serà molt millor opció el bolígraf i el quadern tradicional!
Desa la teva carpeta d'aprenentatge... Revisa les recomanacions que hi ha a la fulla resum del mòdul! Fes-hi feina periòdicament! Aprèn i gaudeix!
Data límit 11 de desembre de 2023!
SERVEIS D'ORIENTACIÓ EXTERNS!
CENTRES EDUCATIUS D'INTERÉS!
Entrevista a l'orientadora Mº Victòria Galmès
24 de gener!
Fes el treball de recerca de la UT 4 i penja'l abans de la data límit, no hi ha pròrroga! (el treball s'avaluarà in situ al llarg de les exposicions)
Desa la teva carpeta d'aprenentatge... Recorda que aquest és el lliurament definitiu, per tant revisa i reflexiona abans de fer la tramesa! Gaudeix del procès! La data límit per lliurar la carpeta és dia 23 de febrer, sense prròrroga!
Tothom rebrà per correu un enllaç per accedir al full de seguiment. Individualment, cada alumne/a accedirà al seu enllaç compartit de Drive i, després de llegir atentament el document/rúbrica, emplenarà amb una valoració de 0 a 4 per a cada CA (criteri d'avaluació). Cal recordar que no tots els RA es tracten a totes les avaluacions. Al mateix full veuràs a quina UT has tractat cada RA/CA. De totes maneres, pot resultar interessant que valoris la major part dels criteris d'avaluació per tal d'obtenir una visió més ajustada de la teva evolució. Es tracta d'emplenar la zona que, per començar, es troba sense qualificació i assenyada amb un guió (-). Fixa't molt bé i no escriguis a CAP ALTRA BANDA DEL DOCUMENT (està ple de fòrmules que actuaran soles). A mida que apliquis la teva valoració, el camp vermell es modificarà en altres colors que acompanyaran les noves qualificacions (tipus semàfor). Per a orientar-te en la valoració, llegeix bé a llegenda on s'indica el valor qualitatiu de cada puntuació. Procura ser molt honest/a amb la teva autoavaluació.
Aquesta tasca es repetirà a cada trimestre!
Orientacions...
Deixaràs - quan consideris que el CA no hagi estat tractat a l'aula
Posaràs 0 quan el CA no estigui après en absolut.
Posaràs 1 quan el teu nivell sigui de Novell/a, la qual cosa voldrà dir que per aquell CA valores entorn a un 2'5 el teu grau d'assoliment de l'aprenentatge. S'equipara a un insuficient, que s'ha de lillorar (també pot ser que tenguis coneixements previs, però encara no s'ha tractat a l'aula).
Posaràs 2 quan el teu nivell sigui de Aprenent/a, la qual cosa voldrà dir que per aquell CA valores entorn a un 5 el teu grau d'assoliment de l'aprenentatge. S'equipra a un suficient, que s'ha de millorar.
Posaràs 3 quan el teu nivell sigui de Avançat/da, la qual cosa voldrà dir que per aquell CA valores entorn a un 7'5 el teu grau d'assoliment de l'aprenentatge. S'equipara a un notable, vol dir que has progressat.
Posaràs 4 quan el teu nivell sigui de Expert/a, la qual cosa voldrà dir que per aquell CA valores entorn a un 9/10 el teu grau d'assoliment de l'aprenentatge. S'equipara a un excel.lent i vol dir que has ssolit l'aprenentatge completament.