FEBRUARY


WEEK 1 - ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA.

1) Read the document TÉCNICAS PARA MEJORAR LA COMPRENSIÓN LECTORA.

2) Copy in your LEARNING DIARY the summary table of the document you have just read. DONE



RECUERDA:

1

Lee el texto varias veces.

2

Recuerda lo que has aprendido en clase.

3

Intenta adivinar significados nuevos mediante el contexto.

4

Utiliza post-its.

5

Piensa en voz alta.

6

Busca las palabras clave.

7

Cuéntale a alguien lo que has leído con tus propias palabras.

8

Visualiza.

9

Usa mapas conceptuales.

10

Auto-evalúate.


Let's make a summary of the text in unit 2! Use your own words. DONE

HOMEWORK: Copy the sentence chart in your LEARNING DIARY.


WEEK 2 - SPEAKING PRACTICE

MONDAY 10/02/25 - Check Learning Diary homework. Then, review chart for forming sentences. DONE

Make sentences (affirmative + negative). PREFERENCES with V + -ing. DONE

Let's write our preferences. Write an example in your LEARNING DIARY. DONE

Now write your partner's preferences, using SHE/HE and -s on the verb. DONE

HOMEWORK - Memorizad vuestras cinco frases (deben empezar con "I").  DONE


WEDNESDAY 12/02/25 - Rellenar las fichas que os dará la profesora. DONE

THURSDAY 13/02/25 - TAYLOR AUSTIN'S PRESENTATION - HOW TO DRAW.  DONE


WEEK 3 - WRITING PRACTICE

Monday 17/02/25 - DONE

Recordatorio de completar la información personal de la ficha de ejercicios durante el patio de mañana.
MONDAY 14/02/25 - ORAL EXPOSITION.  DONE
Saldréis a la pizarra en parejas. Una persona dirá sus cinco frases memorizadas (¡sin leer!). La otra persona debe saber repetir cada frase, refiriéndose a SHE/HE y modificando el verbo así como lo hemos practicado en clase.

TUESDAY 18/02/25 - Completar la informació de la fitxa d'exercicis de la setmana passada.  DONE

WEDNESDAY 19/02/25 - SCHOOL TRIP

THURSDAY 20/02/25 - LISTENING PRACTICE, p.20 & 31 st.bk.

HOMEWORK: Go to British Council Learn English > Listening > A1 Listening > 1r vídeo. Heu d'escoltar el vídeo (1:39 minuts) un màxim de tres vegades. Després, heu d'apuntar al quadern què heu entès, sigui el que sigui, encara que sigui "no he entès". El pròxim dia resoldrem el problema.


WEEK 4 -  LISTENING & SPEAKING PRACTICE

U can 2 activity + how to make sentences with syntax chart.


LISTENING TIME: THE FABLE COTTAGE. Watch this video


1) Guided practice.  Let's watch the video

  

page 47 st. bk. LISTENING EX.1

Let's practice DO YOU LIKE ... ?

Now practice DO YOU LIKE PLAYING ...?

Let's complicate matters! Let's practice WH-? EX. 3

How about including your opinion of those preferences?


2) Describe your preferences & your partner's in front of the class. Include your opinion.

Use ADJECTIVES TO DESCRIBE PLACES, ADJECTIVES OF APPEARANCE, ADJECTIVES OF PERSONALITY.


ORAL EXAM: describe your preferences & your partner's in front of the class. Include your opinion.
EVALUATION DATE: ............................................
Última modificación: miércoles, 26 de febrero de 2025, 11:57