Treball Individual
Imagineu que sou la persona responsable de posar en marxa un petit centre assistencial per a persones en situació de dependència. A partir d'aquí, heu d'elaborar un dossier amb els següents apartats:
1. Nom i tipus de centre assistencial
- Un nom pel teu centre (creatiu però coherent)
- Quin tipus de centre és: residència, centre de dia, etc.
- Quines persones usuàries atén (gent gran, persones amb discapacitat, etc.).
2. Planificació general del centre - Documents tindrà el teu centre per tal de donar a conèixer a les famílies, usuaris i personal del centre.
3. Documentació per a la gestió del centre
3.1 Pla general d'intervenció
- Serveis que ofereix el centre
- Els programes d'intervenció que té el centre
- Objectius del centre, les necessitats de les persones usuàries i les estratègies d'intervenció que utilitzaràs (com s'atendran les necessitats dels usuaris).
3.2. Programació setmanal- Taula o calendari amb les activitats setmanals per a les persones usuàries
Activitats, horaris i responsables de cada activitat
3.3 Reglament de règim intern- Normes bàsiques de convivència del centre (entre 6-8 normes, mínim)
4. Documentació per a la gestió de les persones usuàries - Llibre de registre (fes un exemple de llibre de registre amb les dades és importants)
- Expedient personal (fes un exemple amb les dades més importants que ha de tenir)
5. Qualitat al centre
5.1 Com es garanteix la qualitat?
- Explica quines accions es duen a terme per assegurar una bona atenció.
5.2 Indicadors de qualitat- Proposa 3 indicadors que servirien per mesurar si el centre ofereix una bona qualitat.
5.3 Guia de bones pràctiques - Fes una petita llista (mínim 5 ítems) amb bones pràctiques que s'han de seguir al teu centre.