Crea el teu propi centre assistencial: planificació, gestió i qualitat

Treball Individual 

Imagineu que sou la persona responsable de posar en marxa un petit centre assistencial per a persones en situació de dependència.  A partir d'aquí, heu d'elaborar un dossier amb els següents apartats:


1. Nom i tipus de centre assistencial 

  • Un nom pel teu centre (creatiu però coherent)
  • Quin tipus de centre és: residència, centre de dia, etc. 
  • Quines persones usuàries atén (gent gran, persones amb discapacitat, etc.).
2. Planificació general del centre 

  • Documents tindrà el teu centre per tal de donar a conèixer a les famílies, usuaris i personal del centre.

3. Documentació per a la gestió del centre 

  3.1 Pla general d'intervenció

  • Serveis que ofereix el centre
  • Els programes d'intervenció que té el centre
  • Objectius del centre, les necessitats de les persones usuàries i les estratègies d'intervenció que utilitzaràs (com s'atendran les necessitats dels usuaris).
  3.2. Programació setmanal

  • Taula o calendari amb les activitats setmanals per a les persones usuàries
    Activitats, horaris i responsables de cada activitat
  3.3 Reglament de règim intern

  • Normes bàsiques de convivència del centre (entre 6-8 normes, mínim)
4. Documentació per a la gestió de les persones usuàries 

  • Llibre de registre (fes un exemple de llibre de registre amb les dades és importants)
  • Expedient personal (fes un exemple amb les dades més importants que ha de tenir)
5. Qualitat al centre

  5.1 Com es garanteix la qualitat?

  • Explica quines accions es duen a terme per assegurar una bona atenció.
  5.2 Indicadors de qualitat

  • Proposa 3 indicadors que servirien per mesurar si el centre ofereix una bona qualitat.
  5.3 Guia de bones pràctiques 

  • Fes una petita llista (mínim 5 ítems) amb bones pràctiques que s'han de seguir al teu centre.